lørdag 11. februar 2012

Morgenstund ved fjorden

Tror du på at det finns A, B og C-mennesker? Det gjør jeg, og jeg hører helt klar til kategorien B, nesten C-menneske. Og det har jeg akseptert, at morgenlyset får jeg klare meg uten. Bortsett fra noen uker på vinteren, syns jeg solen står alt for tidlig opp. Foto skal jo være gøy, så når det "strider" mot min natur å stå opp tidlig, blir det lite slike bilder. Og det gjør jo ikke noe, selv om det er litt ironisk å bo i Vestfold, hvor vi ser mest til morgensola, og lite til kveldssola. Det er jo mange andre motiver og lys som kan utforskes.

I det siste har det vært noen flotte soloppganger når jeg har kjørt på jobb i 8-tiden, spesielt ved Sande, når solen akkurat titter opp, knall rosa og stor. Da klør det godt i fotofingeren!
Fredag satte jeg jobben litt til side og tok turen til Ringshaug i Tønsberg for å få den med meg. Står jo opp tidlig alikevel på fredager. Ved fjorden, bak Ringshaugmoloen er det noen fine formasjoner i fjellet som går helt ned til sjøen. Der er det utsikt rett mot sola nå på denne tiden av året.

Det ble en flott opplevelse, fine farger, fugler, frossen tang og tare. I løpet av 1.5 time tok jeg flere hundre bilder, og kunne tatt mange flere, men måtte tilbake på jobb :) Må innrømme at kanskje det ble vekket et bittelite A-menneske i meg, det var flott lys og fredlig, hele stranden for meg selv. Gav absolutt mersmak!

Har plukket ut ganske mange og lastet opp på Picasa. Er enda "påvirket" av stemningen, så trenger litt mer tid for å kunne se på dem med litt mer kritiske øyner.

Her er smakebiter:
(Anbefaler å trykke på bildene for større format)

Skarv i soloppgang (300mm)

Soloppgang laang der borte (10mm)

Frossen tang og tare i sollys (10mm)

Skarv i soloppgang (300mm)

Skarv i soloppgang (300mm)

Bølger i sollyset (260mm)

Istapper ved bryggen (105mm makro)

Flotte farger i frossen tang (105mm makro) 

Flotte farger i frossen tang (105mm makro)

Flotte farger i frossen tang (105mm makro)

Postkort-soloppgang (300mm+crop)


Mange flere bilder er lagt ut på Picasa Februar 2012

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar