lørdag 8. oktober 2011

Hagemaskot - rødstrupe

Da vi holdt på i hagen i dag, så satte det seg en rødstrupe rett foran oss. Tenkte at det var koselig, og forventet at den forsvant når vi fortsatte. Men, neida, den såg ikke ut til å bry seg om at vi både snakket og rørte på oss. Den fortsatte bare med å lete etter mat og svinse rundt oss. Så jeg hentet kamera og fikk tatt noen fine bilder :) Når jeg satt helt stille, så kom den nesten helt bort til meg. Etter noen minutter så fløy den. Senere når vi holdt på i en annen del av hagen, så kom den igjen! Satte seg på greiner og stubber nært oss, lot seg ikke en gang forstyrre med at vi sagde. Den har fulgt oss stort sett hele dagen :) Fuglebrettet er nå satt opp og klar til vinteren, får satse på den dukker opp der når snøen kommer.





Her er noen bilder av soloppgang, får med meg disse nå, siden solen står opp akkurat når jeg står opp!


3 kommentarer:

  1. Nydelig bilde av rødstrupen. Flotte bilder!

    SvarSlett
  2. Rødstrupen er en flott fugl det finnes mye av her å.
    Fine bilder du viser igjen. :)

    SvarSlett